Tilasuunnittelun ja palvelumuotoilun rajapinnassa - oivalla ja inspiroidu tilan merkityksestä osana palvelukokemusta
Koulutuksen aiheena on perehtyä tilasuunnittelun ja palvelumuotoilun rajapintaan, pohtia tilasuunnittelijan roolia osana palvelumuotoiluprosessia, tilojen merkitystä osana palvelukokemusta sekä tunnistaa mitä tilasuunnittelijana on hyödyllistä tietää palvelumuotoilusta.
Verkkototeutus
Tavoite
Koulutuksen tavoitteena on:
1) Oppia palvelumuotoilun ja osallistavan suunnittelun periaatteita
2) Oivaltaa palvelun fyysisen kanavan rooli ja tilan merkitys osana palvelukokemuksen syntymistä
3) Inspiroitua soveltamaan koulutuksen oppeja oman suunnitteluprosessin ja lähestymistavan kehittämiseen
Kenelle?
Koulutus on suunnattu tilojen suunnittelua tekeville henkilöille osaamisesta tai koulutustasosta riippumatta.
Sisältö
Koulutuksen aikana käsitellään mm. seuraavia aihekokonaisuuksia:
- Palvelumuotoilun ja osallistavan suunnittelun periaatteet ja tärkeimmät termit
- Palvelumuotoiluprosessin menetelmien tulosten hyödyntäminen tilojen suunnittelussa, esim. asiakaskokemuksen kuvaus, palvelupolku
- Monikanavaisen palvelukokemuksen suunnittelusta yleisesti
- Palvelukokemuksen fyysisen kanavan suunnittelusta erityisesti tilojen ja kalusteiden osalta
Toteutustapa ja oppimismenetelmät
Koulutus toteutetaan verkossa.
Koulutuksen luonne on interaktiivinen.
Koulutuksen vetäjä luennoi ja ohjaa yhteistä keskustelua eri aihekokonaisuuksiin liittyen.
Asiantuntija
Alex Baer on palvelumuotoilun ja tilasuunnittelun rajapinnassa työskentelevä muotoilija, jolla on yli 5-vuoden kokemus vaativista konsepti-, palvelu- ja tilasuunnitteluun keskittyvistä projektikokonaisuuksista.
Tällä hetkellä Alex työskentelee päätoimisesti vanhempana suunnittelijana Pentagon Designilla, joka on strategiseen ja monialaiseen muotoiluun erikoistunut designtoimisto.
Muuta tärkeää
Koulutukseen ja yhteiseen keskusteluun osallistumiseen tarvitset mikrofonin ja mieluiten myös kameran.
Kysy lisää!
