Design

Kuva
A plant and a round mirror

Haastamme sinut kehittämään yhdessä älykkäitä ja ihmislähtöisiä ratkaisuja hyödyntämällä muotoilun ja taiteen erikoisosaamista. Ratkaisumme tukevat liiketoiminnan uutta arvonluontia.

Design blogi

Projektit

Ota yhteyttä

Kristiina Soini-Salomaa
TKI-johtaja
kristiina [dot] soini-salomaaatlab [dot] fi
Blog liftup

Design – LAB Focus

Asiakaslähtöisten palveluiden kehittämisen prosessit

Asiakkaiden käyttäytymisen ja tarpeiden muutokset vaikuttavat yritysten kilpailuetuun, minkä vuoksi asiakkaiden toiveiden ja käyttäytymisen ymmärtäminen ovat liiketoiminnan kehittämisen keskiössä. Liiketoimintaa kehittäessä katse tulisi suunnata palvelumuotoilun tarjoamiin mahdollisuuksiin. Lähtökohtina ovat yrityksen asiakkaiden odotusten, ongelmien ja palvelupolkujen tunnistaminen sekä heille suunnattujen palveluiden tuottaminen ja kehittäminen käyttäjälähtöisesti.  Palvelumuotoilun prosessi  Palvelumuotoilu on lähestymistapa, jossa palveluita kehitetään muotoiluajattelun ja palvelujen […] The post Asiakaslähtöisten palveluiden kehittämisen prosessit appeared first on LAB Focus.

Panostaminen intranetin käytettävyyteen kannattaa

Sisäisenä verkkopalveluna toimiva intranet on jo lähes itsestään selvyys yrityksissä. Sen käytettävyyteen on hyvä kiinnittää erityistä huomiota. Työntekijöiden tarpeiden kuunteleminen ja niiden pohjalta intranetin kehittäminen on investointi, josta hyötyy koko organisaatio.   Toimivasta intranetistä tehoa yrityksen toimintaan  Parhaimmillaan intranet on yritykselle täydellinen työkalu, joka mahdollistaa sujuvan sisäisen viestinnän, parantaa tuottavuutta ja motivoi työntekijöitä. Yrityksen johdon on […] The post Panostaminen intranetin käytettävyyteen kannattaa appeared first on LAB Focus.

Miten astua yrittäjän saappaisiin

Keväällä 2020 2nd Round –hankkeessa lähdimme selvittämään, palvelumuotoilun keinoin, miten voimme auttaa päijät-hämäläisiä tapahtumatoimijoita löytämään LAB-ammattikorkeakoulun tarjoamat yhteistyömahdollisuudet. Halusimme tuoda yrittäjiä ja oppilaitosta lähemmäs toisiaan.  7 askelta yritysyhteistyöhön -palvelupolun mallinnus alkoi, kun 2nd Round hankkeessa haastateltiin yrittäjiä liittyen suunnitelluihin palkintoihin ja pientuotteisiin. Keskusteluissa selvisi, että oppilaitosyhteistyö tuntui haastavalta yrittäjille, ja kynnys olla yhteydessä oppilaitokseen on […] The post Miten astua yrittäjän saappaisiin appeared first on LAB Focus.