Opiskelutaidot-MOOC

Kuva
Study
Opiskelutaidot-MOOC sopii sinulle, jos suunnitelmissasi on yliopistossa tai ammattikorkeakoulussa opiskelu tai kaipaat vinkkiä opiskelutekniikoihin ja tiedon hakemisen ja tuottamisen käytänteisiin. Kurssi soveltuu erityisesti toisen asteen opiskelijoille, aloittaville tutkinto- ja avoimen korkeakoulutuksen opiskelijoille sekä korkeakouluopiskelusta kiinnostuneille.

Opiskelutaidot-MOOC koostuu kahdesta osiosta:

  • Korkeakouluopiskelija kirjoittaa (3 tehtävää)
  • Korkeakouluopiskelija etsii tietoa ja arvottaa (3 tehtävää)

Voit aloittaa molemmat osiot yhtä aikaa. Osioiden sisällä sinun tulee kuitenkin edetä järjestyksessä: pääset seuraavaan kohtaan vasta, kun olet tehnyt edellisen tehtävän. Voit tehdä tehtäviä sinulle sopivassa aikataulussa.

MOOC aukeaa seuraavan kerran 29.9.2020. Molempien osioiden tehtävät tulee palauttaa viimeistään 18.11.2020.

Kirjautuminen kurssille

Luomalla oman MOOC-käyttäjätunnuksen pääset kurssin aukioloaikoina vapaasti ja maksutta tutustumaan kurssin sisältöön ja tekemään tehtäviä. Jos sinulla on LABin käyttäjätunnus, pääset kirjautumaan MOOCiin myös sillä.

Opiskelutaidot-MOOCin löydät osoitteesta https://mooc.lamk.fi/​ 
Huom! Kurssi on näkyvissä sivulla vain silloin, kun se on avoinna! 

Suoritusmerkintä LABin opintorekisteriin

Kurssin laajuus on 2 opintopistettä. Jos sinulla ei ole LABin tutkinto- tai avoimen AMK:n opinto-oikeutta ja haluat kurssista virallisen suoritusmerkinnän LABin opintorekisteriin, sinun tulee kurssin suoritettuasi ilmoittaa henkilötietosi opiskelijahallintojärjestelmäämme varten. Kurssin opettaja ohjeistaa, miten tämä tapahtuu. 

LAB-ammattikorkeakouluun päästessäsi voit saada opiskeltuja sisältöjä luettua hyväksi.

***

MOOC (Massive Open Online Course) tarkoittaa verkossa pidettävää kurssia, johon pääsääntöisesti kaikilla on vapaa pääsy. Kurssi on saanut alkunsa LAB-ammattikorkeakoulun ja Lahden Yliopistokampuksen yhteistyöstä.

Heli Kamaja, Päivi Kuosmanen, Riikka Sinisalo, Kaisa Vuorivirta:
Opiskelutaidot-MOOC syntyi tarpeeseen – korkeakoulujen digipedayhteistyökasvualustana
(teoksessa Tuominen Jarkko (toim.) Digitaalisuus – korkeakouluopetuksen mahdollisuus 2019, s.58-63.)